X
تبلیغات
طوفان خبر های مصطفی زمانی

انوس دیگر از قصه پریا

 دانلود

دانلود دیدگاه مردمی قصه پریا در برنامه هفت

دانلود 

 معرفی قصه پریا در هفت

دانلود


پشت صحنه فیلم سینمایی من همسرش هستم:

MegaUpload-----MediaFire

HotFile-----FileFactory-----DepositFiles

4Shared-----SpeedyShare-----2Shared

 


خانه فیلم فردوس واقع در فرهنگسرای فردوس در هفتمین برنامه خود در تاریخ سه‌شنبه بیست و یکم تیرماه با نمایش و نقد و بررسی فیلم قصه پریا به کارگردانی فریدون جیرانی به کار خود ادامه می‌دهد. این برنامه در ساعت 18 با نمایش فیلم و سپس جلسه نقد و بررسی آن به همراه عوامل فیلم برگزار می‌گردد.

در این برنامه فریدون جیرانی (کارگردان)، مرتضی شایسته (تهیه‌کننده)، رحمان سیفی آزاد و لیلا لاریجانی (نویسندگان)، مهناز افشار، مصطفی زمانی و ستاره اسکندری (بازیگران)، محمدرضا لطفی (مجری و منتقد) و عزیزالله حاجی‌مشهدی نویسنده و مدرس سینما به عنوان میهمان ویژه حضور خواهند داشت. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه و یا عضویت در خانه فیلم فردوس می‌توانند به فرهنگسرای فردوس به آدرس: فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 44020786 و 44081027 تماس حاصل فرمایند.


گفت‌وگوي مشروح فارس با كارگردان «قصه پريا»


امیر توسلی ساخت موسیقی فیلم سینمایی "یک عاشقانه ساده" به کارگردانی سامان مقدم را برعهده گرفت....


"قصه پریا" 200 میلیون تومانی شد.

فیلم  سینمایی "قصه پریا" به کارگردانی فریدون جیرانی 200 میلیون تومان در سینماهای تهران فروش کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، "قصه پریا" که در 15 سالن روی پرده رفته پنج‌شنبه 16 تیرماه 13 میلیون تومان و جمعه 17 تیرماه 15 میلیون تومان در سینماهای تهران فروش کرد.


نگاهی به فیلم «قصه پریا» ساخته فریدون جیرانی زار و زار گریه می کردن پریا


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 90/04/19 توسط راتین
الناز شاکردوست و مصطفی زمانی آخر تابستان با اینجا تاریک نیست

به گزارش فارس سینما,فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست به کارگردانی رضا خاکی و تهیه کنندگی داریوش بابائیان,اواخر تابستان اکران خواهد شد.

داریوش بابائیان در گفتگوی کوتاه با خبرنگار فارس سینما گفت:فیلم آماده اکران می باشد و زمان تاریخ اکران فیلم مشخص شده و تا این حد می توانم بگویم که اواخر تابستان فیلم اکران خواهد شد.

در فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست بازیگرانی همچون:الناز شاکردوست,مصطفی زمانی,رضا یزدانی,پولاد کیمیایی و...به ایفای نقش پرداخته اند.....


تدوین نهایی"ملکه" به زودی آغاز می‌شود

تدوین نهایی فیلم سینمایی"ملکه" به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر به زودی و با پایان راف کات آغاز می‌شود...


کافه سینما-حمید خانی پور: قصه پریا ملودرامی است سوزناک که با وجود عدم دارا بودن محتوای غنی دل نشین است ....

"اینجا تاریک نیست" گزینه اکران دوم عید فطر

فیلم سینمایی"اینجا تاریک نیست" به کارگردانی محمدرضا خاکی و تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان یکی از گزینه‌‌های اکران دوم عید فطر است....


فیلمبرداری "من همسرش هستم" به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی "من همسرش هستم" به کارگردانی مصطفی شایسته در تهران به پایان رسید....
سوره سينما: «قصه پريا» تازه ترين اثر فريدون جيراني فيلم قبل تامل است كه مي توان آن را به لحاظ مضمون بسيار موفق توصيف كرد كه تا حدودي در پرداخت موفق نبوده است




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 90/04/14 توسط راتین
کافه سینما- این هفته برنامه هفت به نقد و بررسی فیلم «قصه پریا» ساخته فریدون جیرانی اختصاص داشت و در بخش بازیگر هفته، مصطفی زمانی مهمان جیرانی بود تا از نقش‌آفرینی‌هایش در «یوسف پیامبر»، «آل»، «کیفر» و «قصه پریا» بگوید.

ویدیوی حضور مصطفی زمانی در برنامه هفت را «کافه سینما» برای دانلود یا دیدن آنلاین در اختیار شما می‌گذارد:

 

مصطفی زمانی در برنامه هفت / مدت: 23 دقيقه / حجم: 23 مگابايت / --> دانلود <--


40 عکس تازه «کافه سینما» از جدید‌ترین فیلم سامان مقدم: مهناز افشار و مصطفی زمانی در «یه عاشقانه ساده»

http://www.caffecinema.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2761:40---l-r------------l--r&catid=45:gallery-mov&Itemid=63

 دانلود تیتراژ تاثیرگذار «قصه پریا» در «کافه سینما»/ با صدای اسکندری و آهنگ‌سازی کارن همایونفر

http://www.caffecinema.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2758:-l-r-&catid=36:aricles&Itemid=58



 

 

 

 

 

 




عکسی از فیلم یک عاشقانه ی ساده


کافه سینما- سری آحر عکس‌های علی نیک رفتار از فیلم «قصه پریا» ساخته فريدون جيرانی را در کافه سینما ببینید:

http://caffecinema.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2748:-l-r-33-&catid=46:gallery-behind&Itemid=63


کافه سینما- با آمدن فیلم های مطرح روی پرده برنامه این هفته های هفته به یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون تبدیل شده است

به گزارش کافه سینما در برنامه این هفته هفت فیلم فریدون جیرانی مجری برنامه هفت نقد می شود! قصه پریا در بخش نقد فیلم این هفته هفت نقد شده و مرتضی شایسته مهمان این بخش است. با توجه به اینکه فیلم فریدون جیرانی در این هفته نقد می شود وضعیت اجرای این بخش هنوز مشخص نیست. احتمال حضور یک مجری برای این بخش وجود دارد و شاید خود جیرانی اجرای این بخش را به عهده بگیرد.  به گزارش کافه سینما بخش هایی از پشت صحنه من همسرش هستم  اولین فیلم مصطفی شایسته بخش خواهد شد و مصطفی زمانی بازیگر هفته این هفته هفت است. سرهنگ علی سلطانی دبیر جشنواره پلیس در ابتدای برنامه در برنامه حضور می یابد و بخشی از برنامه هم به بررسی مسایل کانون پخش کنندگان سینما اختصاص دارد که در این بخش مصاحبه هایی با علی سرتیپی و داریوش باباییان پخش خواهد شد.



ارسال در تاريخ 90/04/07 توسط راتین

فارس سینما-فرج الله سلحشور كارگردان  گفت: نسخه سينمايي از سريال «يوسف پيامبر» آماده كرديم كه به تازگي پروانه نمايش آن صادر شده‌ است. سريال «يوسف پيامبر» تفسير سوره يوسف بود اما نسخه سينمايي «يوسف پيامبر» مخلص كلام قرآن كريم و قصه حضرت يوسف است كه در زمان 135 دقيقه آماده نمايش شده و قصد داريم در ماه مبارك رمضان در سينماهاي كشور آن را به نمايش درآوريم.
وي در ادامه درباره زمان اين فيلم سينمايي توضيح داد: زمان كار كمي بالاتر از حد معمول فيلم‌هايي سينمايي ايراني شده است، اما اين زمان بالا در بسياري از كارهاي تاريخي در دنيا ديده مي‌شود و به نظر مي‌رسد بايد براي آثار مذهبي وديني دوستان امتيازاتي در نظر بگيرند و آن‌را با آثار لوده و كمدي يكسان ندادند و قياس نكنند.

سلحشور در ادامه افزود: تدوين و صداگذاري به ترتيب توسط حسين زندباف و رضا دلپاك انجام شده و از موسيقي پيمان يزدانيان كه براي مجموعه ساخته بود با ميكس جديد استفاده كرديم. هنوز با دفاتر پخش براي پخش فيلم سينمايي «يوسف پيامبر(ع)» به نتيجه قطعي نرسيده‌ايم اما قصد داريم آن را درماه مبارك رمضان به نمايش بگذاريم و اميدواريم مخاطبان همانگونه كه از مجموعه «يوسف پيامبر(ع)» استقبال كردند، از فيلم سينمايي آن نيز استقبال كنند و به تماشاي آن بنشينند.
مرجع:فارس نیوز

ارسال در تاريخ 90/04/07 توسط راتین

«یه عاشقانه ساده» تازه ترین کار سامان مقدم است که در مرحله تدوین نهایی به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، تازه‌ترین ساخته سامان مقدم، روایت قصه‌ گندم است. از این فیلم که در مراحل نهایی تدوین به سر می‌برد، تا به امروز خبری در رسانه‌ها منتشر نشده بود. فرزند آدم محکوم به سرنوشتی بود که پدر و مادرش برایش رقم زدند. سیب دندان‌زده همه‌ قصه را خراب کرد. آدمیزاد، محکوم شد اما سرنوشتش را به باد نسپرد. در عذاب زمین، دنبال راهی رفت که شاید به بهشتش بازگردد. انسان همیشه دنبال سرنوشت خودش است. می‌جنگد تا به بهشت بازگردد. می‌رود تا سرنوشتش را خودش بنویسد.

دو دوست قدیمی، از جوانی با هم عهد و پیمانی دارند. وصلت گندم دختر امان، با کرامت پسر صفر تقدیری نیست که گندم به آن تن دهد. او عشق خودش را می‌خواهد، سرنوشت خودش را می‌خواهد. عشق چیزی نیست که به عهد بی‌پرسش پایبند باشد. عاشقی ساده و سخت است. عاشقی حرف دلت است.

گندم با بیست و چند سال سن، باید جلوی عهد و پیمان دو رفیق بایستد، که حرف دلش را نپرسیده بودند...

در روایت سامان مقدم از این عاشقانه ساده، عوامل زیر همراهی داشتند:

نویسنده فیلمنامه: امیر عربی (براساس قصه‌ای از زامیاد سعدوندیان)، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، تدوین: محمدرضا مویینی، موسیقی: امیر توسلی، طراح گریم: عبدالله اسکندری، صدابردار: ساسان نخعی، صداگذاری و میکس: ایرج شهزادی، طراح صحنه: مجید لیلاجی، طراح لباس: سارا خالدی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: آلاله هاشمی، دستیار دوم کارگردان: فؤاد محجوب، دستیاران کارگردان: پرگل هاشم‌نیا، نازگل هاشم‌نیا، یوسف وجدان‌دوست، منشی صحنه: نفیسه ذاکری، دستیار اول فیلمبردار: حسین جلیلی، دستیار دوم فیلمبردار: مهران ممدوح، گروه فیلمبرداری: حامد اوتادی، پویان کفیلی، وحید عرب، پوریا رهنما، دستیاران صدابردار: مهدی یگانه، بردیا کربلایی، مجریان گریم: سینا خاکساری، کمال محرم‌زاده، نازبانو سام‌خواه، دستیاران طراح لباس: سعیده ابطحی، علی یعقوبی، قادر بحری، دستیار اول طراح صحنه: مرتضی پورحیدری، مدیر صحنه: سینا علیپور، دستیاران صحنه: حسن تقی‌زاده، یوسف پورحیدری، مدیر تدارکات: فرید خضرایی، دستیاران تدارکات: ابراهیم افراسیابی، امیر منصوری، خدمات: علی طریقت، علیرضا قطب، حمل و نقل: اصغر خضرایی، رمضان جوکار، نقی کریمیان، سینه موبیل: سعید پیروزفر، سعید فکری، طراح حرکات موزون: نادر رجب‌پور، گروه رقصندگان: علی براتی، رضا راد، مهرداد ابجر، سروش کریمی، جلوه‌های ویژه: رضا ترکمان، لابراتوار: فیلمساز، امور صدا: استودیو میکس، عکاس: احمدرضا شجاعی، مشاور رسانه‌ای: آیدا مصباحی، جانشین تولید: سحر مصیبی، مدیر تولید: طهورا ابوالقاسمی، مجری طرح: مجید مطلبی، سرمایه گذاران: محمد جمشیدی، محمد صراف‌زاده، تهیه‌کننده و کارگردان: سامان مقدم.

بازیگران: مهراوه شریفی نیا، علی قربان زاده، مهناز افشار، مصطفی زمانی، همایون ارشادی، فرهاد آییش، احمد مهران‌فر، آتیلا پسیانی، امیر حسین رستمی، سارا بهرامی، هومن سلطانی، مهری سادات ال‌آقا.

ارسال در تاريخ 90/04/07 توسط راتین
نقد شفاهي فيلم‌هاي اكران؛
آذين: «قصه پريا» يك اثر متفاوت اجتماعي است

خبرگزاري فارس: يك منتقد گفت: فيلم سينمايي «قصه پريا» يك اثر متفاوت اجتماعي با ساختار خوب سينمايي درباره معضل اعتياد است.

ادامـــــــــه مطلب ...

قصه پريا



مرنضی شایسته: ما چهره جدید معرفی کرده‌ایم. جیرانی با سکوت‌اش به فیلم ضربه زده است. فیلم‌های کمدی غیر استاندارد دارند منقرض می‌شوند.

فریدون جیرانی: در همه دنیا فیلمها ساخته میشوند تا از طریق گیشه پول فیلم دربیاید. فقط در ایران است که میگویند گیشه را فراموش کنیم و از جای دیگری پول بگیریم.

بیژن امکانیان: برخی از بازیگران ما جلوی دوربین زندگی نمی‌کنند بلکه ادا در می‌آورند و همین باعث می‌شود که تماشاگر نا‌خودآگاه نقش را باور نمی‌کند

امیر قادری: اتفاقا احتمال فیلم خوب ساختن در این سینمای میانه صنعتی بیشتر است تا سینما رانتی که به دنبال گرفتن پول از دولت است.

نشست پرسش و پاسخ پر دیالوگ فیلم «قصه پریا» به کارگردانی فریدون جیرانی در اتاق رسانه سینما ایران برگزار شد. در این نشست که امیر قادری به عنوان کارشناس و منتقد ثابت اتاق رسانه و فریدون جیرانی(کارگردان)، مرتضی شایسته(تهیه‌کننده) و بیژن امکانیان(بازیگر) فیلم حضور داشتند، به سوالات اهالی رسانه پیرامون فیلم «قصه پریا» پاسخ داده شد. فریدون جیرانی در ابتدای جلسه عنوان کرد که بعد از یک سال این اولین باری است که در مقابل اصحاب رسانه حاضر شده تا به سوالات آنها پاسخ گوید. او گفت که در این یک سال هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده که البته دلیل اصلی آن هم برنامه «هفت» بوده است اما این بار برای احترام به اهالی رسانه در این جلسه حضور پیدا کرده تا به سوالات پاسخ گوید.

 

در ادامه این گزارش حرف‌های رد و بدل شده بین حاضران جلسه را خواهید خواند که تبدیل به بحث چذابی درباره ساخت ملودرام در ایران، مفهوم سینمای میانه و بازیگری و ورود چهره‌های جدید به عرصه سینما شد. نکته جالب توجه این جلسه حضور دو کارگردان در بین حضار بود: علی رویین‌تن، کارگردان فیلم «زمهریر» و محمد زرین‌دست کارگردان ایرانی مقیم آمریکا.

شایسته (در ادامه صحبت‌های جیرانی): همان‌طور که خود آقای جیرانی گفتند ایشان یک سال است که صحبت نکرده و با سکوتش به فیلم ضربه زده. این فیلم سال 1388 تولید شد و در جشنواره سال گذشته در یکی دو سینما به نمایش درآمد. متاسفانه به دلیل برخی مشکلات از سوی اداره نظارت و ارزشیابی مورد بازبینی‌هایی قرار گرفت تا امروز که اجازه نمایش آن صادر شده.

قادری: خوشبختانه اینجا برعکس برنامه «هفت» من می‌توانم سوال کنم آقای جیرانی.

جیرانی: بخاطر همین چیزها مصاحبه نمی‌کردم دیگر!

قادری: بنظرم خوب است بحث را از اینجا شروع کنیم که با ساختن فیلم «قرمز» خواستید جریان سومی در سینما به وجود بیاورید که نه کف مخاطب عام باشد و نه جزو سینمای روشنفکری. حالا که بعد از 10-12 سال با «قصه پریا» همان جریان را ادامه داده‌اید، بنظرتان کار راحت‌تر از قبل شده یا نه؟

جیرانی: من از همان اول که شروع به نوشتن سناریو کردم، نه فقط برای خودم بلکه فیلمنامه‌هایی که برای بقیه فیلمسازان می‌نوشتم، به سینمای میانه معتقد بودم. سال 74-75 من تعریفی از این سینما ارائه کردم. سینمای میانه سینمایی است که به شعور مخاطب خاص توهین نمی‌کند و در عین حال مخاطب عام را هم به سینما می‌کشاند. من بانی این نوع سینما نبودم. فیلم‌هایی مانند «بازمانده» و «عروس» محصول سینمای میانه آن دوره هستند. وقتی خودم شروع به فیلمسازی کردم، البته از زمان «قرمز» و نه «صعود» منهای سه گانه «ستاره‌ها» سعی کردم این کار را انجام دهم. جلوتر که آمدیم شرایط سخت‌تر شد. چون فیلم روشنفکری فقط با تفکر و شعور فیلمساز سر و کار دارد اما سینمای میانه، سینمای محدودیت‌هاست. این محدودیت‌ها در نوع کار و حتی نوع موسیقی وجود دارد. از طرفی باید همه این‌ها با یک سلیقه خوب هم تطبیق داده شود. من شانس آوردم که تهیه‌کننده فیلمم آقای شایسته بود. اما در طی این سال‌ها سینمای میانه ما به دلیل فروش بعضی فیلم‌ها که استاندارد نبودند، ضربه خورد. سینماگران شاخصی که از آنها اسم نمی‌برم دیگر در این سینما کار نمی‌کنند. در این ده سال آن فیلم‌های غیراستاندارد جریان تولید و بخش خصوصی را به مسیر دیگری انداخت. خوشبختانه 2-3 سالی است که دیگر از این فیلم‌ها استقبال چندانی نمی‌شود. تعداد تهیه‌کننده‌های بخش خصوصی ما در سینمای میانه خیلی کم است. فیلمسازانی چون الوند و میلانی هم امروز جزو سینمای میانه هستند.

 

قادری: یعنی شما «قصه پریا» را در رده آثار آنها می‌بینید؟

جیرانی: فیلم‌های آنها متعلق به سینمای میانه است. حالا می‌تواند فیلم‌های خوب یا بدی باشد. من ارزشگذاری نمی‌کنم.

قادری: آقای شایسته شما هیچ‌وقت وسوسه نشدید که وارد آن جریان سینمای غیراستاندارد بشوید؟

شایسته: منظورتان همان فیلم‌هایی است که دارند منقرض می‌شوند؟!نه. ما به جای آنها فیلم‌های کمدی مطرحی چون «مکس» و «بی‌پولی» را ساختیم. الان هم فیلم‌هایی چون «من همسرش هستم» ،«شش و بش» و «صد سال به این سال‌ها» را در نوبت اکران دارم.

قادری: اتفاقا احتمال فیلم خوب ساختن در این سینمای میانه صنعتی بیشتر است تا سینما رانتی که به دنبال گرفتن پول از دولت است.

جیرانی: البته من با این حرفت موافق نیستم.

قادری: ولی این طوری است.

جیرانی: یکی دیگر از چیزهایی که باید مورد توجه قرار بدهیم این است که این جریان سینمای میانه هم تابع بازیگر شده. اگر بخواهی چهره جدید را وارد کنی، باید تهیه‌کننده را راضی کنی.

قادری: مسئله مهمی است. آقای امکانیان فکر نمیکنید که بازیگران ما، حتی بازیگران مشهورمان، در نقش‌هایشان تکراری شده‌اند؟و به همین دلیل آنها هم دیگر نمی‌فروشند؟

امکانیان: بله درست است. اما باید بگویم که بحث شهرت یک چیز است و توانایی یک چیز دیگر. بازیگر باید توانایی زندگی کردن نقش را داشته باشد. برخی از بازیگران ما جلوی دوربین زندگی نمی‌کنند بلکه ادا در می‌آورند و همین باعث می‌شود که تماشاگر نا‌خودآگاه نقش را باور نمی‌کند و با فیلم ارتباط برقرار نمی‌کند. بعضی فیلم‌ها فقط بخاطر گذر از خط قرمزهاست که می‌فروشند. مسئله فروش با توانایی و چیزهای دیگر فرق دارد. وقتی حضور یک چهره مطرح در فیلم باعث فروش نمی‌شود پس اینجا دیگر مسئله توانایی مطرح است. باید دید که شهرت، توانایی را هم پشت خودش دارد یا نه.

 

قادری: شاید بهتر باشد به جای استفاده از کلمه شهرت یا ستاره از اصطلاح بازیگران شناخته شده استفاده کنیم.

امکانیان: من معتقدم شهرت با توانایی خیلی هم خوبست و سینما باید از آن استفاده کند. اما وقتی بازیگر معروفی که جلوی من بازی می‌کند حتی دیالوگش را هم حفظ نکرده و کارگردان هم به او هیچ چیزی نمی‌گوید این یعنی سینمای ما مسئله دارد. مسئله‌اش هم خیلی مهمتر از دستمزد بازیگران است که برای مدتی مطرح و بعد هم فراموش می‌شود. من در برنامه«هفت» هم اشاره کردم که بعضی بازیگران چه تلاشی برای متفاوت بودن می‌کنند. خود من برای بازی در «قصه پریا» 6-7 کیلو وزن اضافه کردم و بابتش هیچ پول اضافه‌ای هم نگرفتم. کسی هم از من نخواسته بود که این کار را انجام دهم. خودم میخواستم.

قادری: برگردیم به بحث قبلی. آیا سینمای میانه به نسبت دهه 60 و 70 قدرتش بیشتر شده یا نه؟

جیرانی: در دهه 60 برای سالم‌سازی سینما فعالیت‌هایی شد که درنهایت باعث تقویت سینمای میانه شدند. البته در آن موقع هنوز سینمای میانه تعریف و تئوریسین نداشت. اما مدیران روشنفکر آن سال‌ها سعی کردند از فیلمفارسی فاصله بگیرند و گونه دیگری از سینمای استاندارد را تقویت کنند. مثلا «شبح کژدم» یکی از فیلم‌های سینمای میانه آن سالهاست.

قادری: بنظرم «شبح کژدم» متعلق به سینمای میانه نیست. فیلم خوبی است اما سینمای میانه نیست.

جیرانی: مشکل من و تو همین است که تعاریفمان از قضایا با هم فرق دارد. الان چند سالی است که تعریف سینمای میانه نازل شده. «اجاره‌نشینها» و «شبح کژدم» هردو متعلق به سینما میانه اند. حالا اولی در جذب مخاطبش بهتر عمل کرده و دومی نه.

قادری: دقیقا به همین دلیل «شبح کژدم» سینمای میانه نمی‌شود چون به سینمایی که مردم دوست دارند بی احترامی می کند.

بعد از این مقدمه نوبت به پرسش های اهالی رسانه از عوامل فیلم رسید. سوال خبرنگاران حاضر در جلسه و حضار تا انتهای گزارش بلد شده است.

 

-آقای جیرانی، ستاره اسکندری در نقش ناهید اسکندری با اینکه نقش کوتاهی هم بود اما فوق العاده درخشید. درباره حضور یک مشرقی دیگر در فیلمتان توضیح دهید.

جیرانی: نه فقط در فیلمنامه‌های خودم بلکه در فیلمنامه‌هایی که برای دیگران هم نوشته ام همیشه یک شخصیت را برای خودم نگهداشته ام. راستگوترین و درست ترین شخصیت فیلم مشرقی است. تنها شخصیتی که میتواند اتفاق درستی را رقم بزند. با ستاره اسکندری در سریالم کار کرده بودم و می دانستم که چه بازیگر توانایی است.

-با اینکه اسم هیچ یک از شخصیتهای فیملتان پریا نیست، اما انتخاب اسم فیلم خیلی هوشمندانه بوده. چون این اسم خیلی شریف و درخور و تاثیرگذار و البته شاعرانه است. آیا به همین دلایل اسم فیلمتان را «قصه پریا» گذاشتید؟

جیرانی: تحلیل شما از اسم فیلم خیلی خوب بود و کاملا درست است.

-شخصیتی که امکانیان در فیلم بازی می‌کند را از قشر سنتی تازه به دوران رسیده نشان میدهید و در یکی از سکانسها او را در حالی نشان میدهید که با دست غذا میخورد. یعنی این فرد انقدر سطح شعورش پایین است؟ و دیگر اینکه با پایان تلخ فیلم مشکل دارم. مگر ملودرام نباید با پایانی خوش تمام شود؟

جیرانی: نقش امکانیان تازه به دوران رسیده نیست. دو سکانس عمده و بسیاری از صحنه های مربوط به هادی مسرور از فیلم بیرون آمده. این کاراکتر چون نماینده یک جریان سنتی محسوب میشد از اداره نظارت و ارزشیابی مشکل داشت و خیلی از سکانسهایش حذف شد برای همین در شرایط فعلی نمیشود خیلی درباره اش حرف زد. اما منظور ما از با دست غذا خوردن اصلا عیب نبود. این یک خصلت ذاتی است.

در مورد سوال دومتان بنظرم سکانس آخر غافلگیری خوبی دارد. اما ما قبل از آن یک صحنه گورستان داریم که خودمان هم کمی با آن مشکل داشتیم. در مونتاژ هم ربط این دو صحنه و غافلگیری خیلی درست با هم جور نشده. اما درباره پایان تلخ باید بگویم که ملودرام لزوما پایان خوشی ندارد.

قادری: اتفاقا پایان اغلب ملودرامها تلخ است. آقای شایسته فکر می‌کنید فیلمتان بفروشد؟

شایسته: فیلم همه اله مانها برای فروش را دارد ولی باید تبلیغ بیشتری کنیم تا مردم هم فیلم را بشناسند. از دو سه روز دیگر پخش تراکتها و تبلیغات خیابانی را آغاز میکنیم. اما در مورد پایان فیلم من هم یک نکته را بگویم که ما اتفاقا برعکس خیلی تهیه کننده ها که هپی اندینگ را دوست دارند، روی پایان تلخ فعلی اصرار داشتیم. ما میخواستیم پیام فیلم که درباره عاقبت مصرف مواد مخدر بود به گوش مردم برسد. وگرنه هر جوانی فکر میکند که به راحتی میشود اعتیاد را ترک کرد و همه چیز درست شود. در حالی که رهایی از این وضع دشوار است و حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

 

-من سه بار فیلمتان را دیدم. دو سوال داشتم. یکی اینکه شخصیت سیاوش فیلمتان برایم مجهول است. بخصوص ارتباطش با سروین اصلا به دلم نچسبید. دیگر اینکه در نسخه فعلی سکانسی که هادی مسرور به سیاوش پیشنهاد مدیرعاملی میداد، حذف شده. چرا؟ بنظر نمیرسید آن سکانس مشکل خاصی داشته باشد؟

جیرانی: در فیلم سیاوش فرزند شهید بود اما به توصیه دوستان نظارت و ارزشیابی این را حذف کردیم. خیلی از صحنه هایش هم درآمد. او درواقع یک شخصیت آرمانگرا و اخلاقی بود که وارد این بازی میشد. اما همه اینها را مجبور شدیم از فیلم حذف کنیم.

-آقای شایسته شما باید برای فیلمتان بیشتر تبلیغ کنید. دیروز برای اولین بار تیزر فیلمتان را دیدم. و ما از دفتر هدایت فیلم به عنوان یک تولید کننده و پخش کننده قوی انتظار داریم که سایتش هم به روز باشد و مثلا وقتی الان واردش میشویم اطلاعات مربوط به «قصه پریا» را هم در آن ببینیم.

شایسته: راستش اول قرار بود که از چهارشنبه هفته آینده اکران «قصه پریا» آغاز شود و ما برنامه های تبلیغاتی مان را برای آخر این هفته ریخته بودیم . اما چون کف فروش فیلم «مرهم» پایین آمد به ما گفتند که باید همین هفته فیلم را اکران کنیم. مطمئنا در روزهای آینده تبلیغات گسترش پیدا خواهد کرد. اما وظیفه شما هم به عنوان اهالی مطبوعات این است که فیلمی را که برای جوانها مفید است، معرفی کنید. این فقط کار من نیست.

-آقای جیرانی «مرهم» هم درباره اعتیاد است اما راهکار میدهد. در حالی که «قصه پریا» فقط پیام میدهد.

جیرانی: قبول دارم که «مرهم» راهکار میدهد و ما نه اما جنس این دو فیلم کاملا با هم متفاوت است. هر چند من«مرهم» را خیلی دوست دارم و از فیلم‌های موردعلاقه ام است. فیلم بسیار شریفی است.

-حاضرید که فیلمتان در برنامه «هفت» و با حضور مسعود فراستی نقد شود؟

جیرانی: دوست دارم که این اتفاق بیفتد اما مشکل اینجاست که اگر منتقد در برابر فیلم کوتاه بیاید فکر میکنید که بخاطر من این کار را کرده و اگر هم تند حرف بزند، گناه تهیه کننده این وسط چیست؟ با این حال من تنها کارگردانی هستم که در طول این سالها از منتقدی که فیلمهایم را نقد کرده، دعوت کرده ام که به برنامه ام بیاید. راستش بخاطر همین حرفها از مصاحبه با مطبوعات پرهیز میکنم. این هم آخرین مصاحبه من است. فعلا که هفته آینده قرار است «ورود آقایان ممنوع» پخش شود تا بعد به نتیجه برسیم که «قصه پریا» را به «هفت» بیاوریم یا نه. من هنوز فراستی را ندیده ام که نظرش را درباره فیلم بدانم اما از حضور فیلم در «هفت» استقبال میکنم. مشکل فقط اینجاست که هنوز در مورد آن به نتیجه نرسیده ایم.

-چون گفتید با مطبوعات صحبت نمیکنید ممکن است همین جا درباره فیلم «من مادر هستم» هم توضیح بدهید؟

جیرانی: اجازه بدهید این کار را نکنم. اگر پروانه نمایش فیلم را گرفتم درباره اش توضیح خواهم داد. فقط این را بگویم که شورای پروانه نمایش ارشاد بنا ندارد فیلمی را توقی فکند. و من این را در روحیهدوستان هم دیده ام.

قادری: چرا فیلم در جشنواره اکران محدود داشت؟

جیرانی: ما با حضور فیلم در بخش نوعی نگاه مخالفت کردیم اما سازمان مبارزه با مواد مخدر اصرار داشت که فیلم حتما نشان داده شود.

قادری: الان ساختن یک فیلم ملودارم با دهه 60 چه تفاوتهایی دارد؟

شایسته: المانها الان خیلی پیچیده تر شده. اگر الان فیلمی مانند «میخواهم زنده بمانم» را بسازیم دیگر با آن ساختار کار نمیکند. سینما کار کردن در این سالها مشکل شده. وقتی فیلمنامه ملودرامی به دستمان میرسد اگر بدهیم به جیرانی یا زرین دست اول قبول نمیکنند چون میگویند این ساختار الان دیگر کار نمیکند. همین فیلمنامه «قصه پریا» را بارها و بارها بازنویسی کردند تا به روز شد. به هر حال شرایط دشواری برای کار کردن است چه ملودرام و چه طنز.

جیرانی: از دهه 80 به بعد، بنظرم میتوانیم بگوییم که وارد دهه مضمون شده ایم نه ساختار. سینمای مضمون گرا در این دوره طرفدار دارد. البته مضمون در کنار ساختار خوب فروش را تضمین میکند.

قادری: فکر نمیکنید دلیلش این است که دیگرنمیتوانیم در فیلمنامه هایمان شخصیت، قهرمان و کاراکتر خلق کنیم؟ به جایش میرویم سراغ مضمون که ساده تر است.

جیرانی: ساده تر نیست. اصلا ساده نیست امیر قادری جان. مضمون را درست گفتن و شریف گفتن اتفاقا کار بسیار سختی است. اما به هر جال این گرایش به مضمون باعث شده که دیگر نتوانیم فرمهای دیگر سینما را امتحان کنیم.

قادری: شکستن خط قرمز یا مضمون های ملتهب به فروش کمک میکند؟

جیرانی: قطعا. بخصوص الان که فروش سینماها کاهش پیدا کرده. شما ببینید الان اولین سانس خیلی از سینماها ساعت 2 است که تازه پر هم نمی شود. فیلم «عروس» با بلیط 30 تومانی 30 میلیون تومان فروخت. یعنی یک میلیون نفر آن را دیدند. امروز اگر فیلمی را یک میلیون نفر ببینند میشود معادل 4 میلیارد تومان. البته این کاهش فروش دلایل زیادی دارد مثل ماهواره ها، 5 شبکه تلویزیونی و ویدیو و ...

-آقای شایسته ما اسم شما را در تیتراژ خیلی از فیلمهای گیشه ای میبینیم؟

شایسته: همه فیلمهای من از استانداردهای لازم در فیلمنامه و ساختار برخوردارند و من به عنوان تهیه کننده به سختی مبارزه کردم تا این شرایط را حفظ کنم.

جیرانی: این را بگویم که در همه دنیا فیلمها ساخته میشوند تا از طریق گیشه پول فیلم دربیاید. فقط در ایران است که میگویند گیشه را فراموش کنیم و از جای دیگری پول بگیریم. که سرمایه گذاری هست که به جایی وصل است و به گیشه نیازی نیست. اگر لغت گیشه را به معنای تحقیر به کار میبرید کاملا اشتباه است. فیلمها برای گیشه ها ساخته میشوند.

شایسته: ضمن اینکه قبلا فیلمهای ما را تلویزیون میخرید اما الان خیلی از فیلمها روی دست تهیه کننده ها مانده است و به جایش از اتوبوسها و شبکه های ماهواره ای پخش میشود. شبکه قاچاق عجیب و غریب گسترش یافته. ما یک بار حتی به هواپیمایی هم اعتراض کردیم که فیلممان را پخش کرده بودند. تهیه کننده ها دیگر از امنیت لازم برخوردار نیستند.

 

قادری: راه حلش چیست؟

شایسته: باید سازمان گسترده ای در داخل کشور تشکیل شود و مهمتر از آن قوانین مربوطه وضع شود. تا قانون کپی رایت رعایت نشود وضع به همین منوال خواهد بود. این شبکه ماهواره ای دکتر قاچاقچی(مظاهری)، همه فیلمهای ما را به صورت قاچاق نشان میدهد و هیچ کس هم حرفی نمیزند. وظیفه خبرنگاران هم هست که در رسانه هایشان تیتر بزنند و اطلاع دهند که این فیلمها سرقت شده اند.

-آقای جیرانی خودتان حاضر هستید از چهره جدید در فیلمتان استفاده کنید یا شما هم به بهانه راضی کردن تهیه کننده ها و غیره از این کار خودداری میکنید؟به دلیل همین خودداری کارگردانان الان 5-6 سال است که ما چهره جدیدی در بازیگری نداشته ایم.

جیرانی: من همیشه خیلی کوشش کردم که از چهره های جدید استفاده کنم. در «پارک وی» ما دو بازیگر جدید داشتیم. سر بازی خانم هانیه توسلی در «شام آخر» من خودم تهیه کننده را راضی کردم.

قادری: رضا گلزار هم در «شام آخر» بود.

جیرانی: گلزار البته تا آن موقع سه تا فیلم بازی کرده بود.

شایسته: از نظر من باید یک یا دو بازیگر جدید در هر فیلمی باشد تا خودن تازه ای وارد سینما شود. اما خود آقای جیرانی در مورد «قصه پریا» استدلال کردند که به دلایلی نمیشود از بازیگران جدید استفاده کرد.

بحث که به اینجا رسید، محمد زرین دست هم که در بین حضار نشسته بود وارد صحبت شد.

زرین دست: من از هالیوود می آیم. سالهاست که همین حرفها را شنیده ام و زده ایم. مسئله این نیست که چهره جدید در سینما باشد یا نباشد. در آمریکا هر چهره جدیدی که می آورند مبلغ بسیار گزافی صرف معرفی آن چهره جدید به سینما میشود. من وقتی از آمریکا آمدم برای معرفی بهروز وثوقی به مردم، شرکت مولن روژ مبالغ بسیار زیادی صرف کرد. در مجلات و مطبوعات مطرحش کردند و ما با بهروز شش تا قرارداد بستیم: از «خداحافظ تهران» گرفته تا «بیگانه بیا». من بارها گفته ام چهره ای که وارد سنیما میکنیم، هزینه زیادی دارد. اگر ما به بازیگرمان 100میلیون میدهیم اینجا 10 میلیون را فقط باید خرج تبلیغات بکنیم. تبلیغات فقط این نیست که یک نشریه با بازیگر مصاحبه بکند. باید معرفی شود، تربیت داده شود. باید به جای یک قرارداد، 3 قرارداد با او ببیندیم چون به تبع بعد از این فیلم تهیه کننده ها و فیلمسازان دیگری به سراغش خواهند آمد. تازه با این 3 قرارداد سرمایه گذاری که ما صرف این شخص کرده ایم جواب خواهد داد.

شایسته: من اولین تهیه کننده ای هستم که این کار را انجام داده ام و آقای زرین دست هم در جریان هستند. بسیاری از بازیگران برای اولین بار کارشان را با هدایت فیلم شروع کرده اند.

 

جیرانی: آخر جلسه دوست دارم از آقای رویین تن سوال کنم که مشکل فیلمشان بالاخره حل شد؟

رویین تن: به برکت شما نه.

جیرانی: اصلاحات را اعمال کردید؟

رویین تن: لطفا لغت اصلاح را به کار نبرید. به جایش میتوانید بگویید اصول. پس بگذارید یک مطلبی را بگویم. فریدون جیرانی من خیلی دوستت دارم. بنظرم همیشه برای ایجاد یک فضای بالنده و سینمای میانه که دغدغه مردم را دارد، تلاش کرده ای. فریدون جیرانی در این روزهایی که یا فیلم ها مبتذلند یا روشنفکرانی آنها را میسازند که سوار بر مردمند، به گردن سینمای ایران حق دارد. من میفهمم که باید نرم باشیم و تعامل کنیم اما فکر نمیکنی که زیادی محافظه کاری میکنی؟

جیرانی: انتقادت را در کلیت رد نمیکنم اما حقیقت این است اجرای یک برنامه زنده در شرایط فعلی خیلی دشوار است و باید نرمش به خرج داد.

رویین تن: بنظرم گذشتن ما از فیلمهایمان به نفع سینمای ایران نیست. در همین برنامه «هفت» و قبلتر هم در «دو قدم مانده به صبح» چند بار مهمانهایی آمدند که حیثیت مرا زیر سوال بردند اما به من اجازه حرف زدن ندادید.

جیرانی: حق با شماست. تقصیر از خود من بود که نخواستم شما صحبت کنید. راستش این بود که نمیخواستم فیلم شما یا هر کس دیگری زیر ذره بین برود. نمیخواستم این مسئله ادامه پیدا کند و گسترده تر بشود.

رویین تن: حسن نیت ات را درک میکنم اما فکر میکنم این اتاق فکر برنامه هفت شما دارد به اشتباه عمل میکند.

قادری: آقای جیرانی درباره این اتاق فکر بیشتر توضیح میدهید؟

جیرانی: این قضیه را بهتر است رها کنید. گفتم که آن موضوع شخصا از طرف من بود.

قادری: برای پایان جلسه آقای امکانیان به عنوان یکی از اعضای صنف بازیگری از ورود چهره های جدید به عرصه سینما صحبت کنید.

امکانیان: درباره ورود بازیگران نمیشود به این سادگی ها قضاوت کرد. اما بنظر من استعداد حرف اول را میزند. البته شانس هم هست. اما اگر بازیگر تازه واردی حتی در نقش سوم و چهارم یک فیلم ظاهر شود، به شرطی که استعدادش را داشته باشد، حتما دیده خواهد شد. در این مورد شک نکنید.

بحث با سخنان بیژن امکانیان درباره ورود بازیگران به سینما بسته شد و در آخر مرتضی شایسته نام همه عوامل فیلم «قصه پریا» را خواند. در انتهای جلسه اتاق رسانه لوح‌های یادبودی به رسم یادگاری به عوامل فیلم «قصه پریا» اهدا شد



به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم پس از گذشت یک هفته نمایش در 20 سینمای تهران توانست 50 میلیون تومان فروش کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: حدیث مسرور لابلای خاطرات پسر عموی خود سیاوش متوجه می‌شود او با دختر جوانی آشنا شده و ازدواج کرده است. 

عوامل تولید "قصه پریا" عبارتند از نویسندگان فیلمنامه: لیلا لاریجانی و رحمان سیفی آزاد، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، تدوین: بهرام دهقانی و رضا شیروانی، مشاور کارگردان و برنامه‌ریز: رضا درمیشیان، مدیر تولید: پیمان جعفری، طراح چهره‌پردازی: افروز بوجاریا، طراح صحنه و لباس: مارال جیرانی، صدابردار: ناصر انتظاری، عکاس: علی نیک‌رفتار و تهیه‌کننده: مرتضی شایسته، محصول هدایت فیلم.

فریدون جیرانی فیلم‌های سینمایی "قرمز"، "آب و آتش"، "صورتی"، "پارک وی" و ... را در کارنامه دارد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 90/04/07 توسط راتین
مرور کارنامه یک بازیگر به بهانه اكران عمومي «قصه پريا» ساخته فريدون جيراني
سينماي ما- مصطفی زمانی بازیگری که با بازی در نقش حضرت یوسف (ع) به شهرت رسید تلاش کرده در سینما قالبی یکسان برای نقش‌آفرینی نداشته باشد.  اولین تصاویر از بازیگری که نقش حضرت یوسف (ع) را در مجموعه‌ای به کارگردانی فرج‌الله سلحشور بازی کرد، خیلی دیر منتشر شد، سلحشور می‌خواست این تصویر برای مخاطب تازه و جذاب باشد، بازی در نقشی تاریخی و در مجموعه‌ای پربیننده برای این بازیگر تازه‌وارد و جوان شروعی خوب بود، او خیلی زودتر از چیزی که فکر می‌کرد به شهرت رسید و شناخته شد.

بازی حجار در "من همسرش هستم" تمام شد
بازی میترا حجار در فیلم سینمایی "من همسرش هستم" به کارگردانی مصطفی شایسته به پایان رسید و بازی نیکی کریمی، لادن طباطبایی و مصطفی زمانی ادامه دارد.به گزارش خبرنگار مهر، تا کنون حدود 80 درصد از فیلمبرداری این فیلم در تهران به پایان رسیده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا 10 روز دیگر به پایان می‌رسد. به تازگی نازنین مفخم تدوین "من همسرش هستم" را آغاز کرده است.

در این فیلم که دوم خردادماه کلید خورد، نیکی کریمی، مصطفی زمانی، میترا حجار، لادن طباطبایی، امیر نصیری‌یکتا، مریم شیرازی، نیکا خسروآبادی، مریم عبدلی، بازیگران خردسال: شایان جلالی و محمدپارسا قراخانلو به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان "من همسرش هستم" آمده است: یک زوج جوان به واسطه یک اتفاق دچار مشکل پیش‌بینی نشده‌ای در زندگی خانوادگی خود می‌شوند.

عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، نویسنده فیلمنامه: نازنین لیقوانی، طراح صحنه و لباس: سارا سمیعی، طراح گریم: سودابه خسروی، مدیر تولید: محمد شایسته، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: رضا بختیاری‌نیک، دستیاران کارگردان: سعید پاکستانی و مهران شهرآشوب، صدابردار: ایرج شهزادی، تدوین: نازنین مفخم، نورپرداز: کوهیار کلاری، مدیر تدارکات: محمود اتحادی، عکاس: علی نیک‌رفتار و تهیه‌کننده: مرتضی شایسته (محصول هدایت‌فیلم).مصطفی شایسته تهیه‌کنندگی فیلم‌های "بی‌پولی"، "کنعان"، "کافه ستاره"، "بوتیک" و... را برعهده داشته است و "من همسرش هستم" اولین فیلم وی در حوزه کارگردانی محسوب می‌شود.




8qy1b56kkk6fextbept.jpg

مصطفی زمانی منزل دوستش!

http://www.irupload.ir/images/kav4i3fhin1jfest2rcu.jpg

*****************************************************************************

 " 1361 " عکس از مصطفی زمانی

300عکس های متفرقه از مصطفی زمانی
http://www.4shared.com/file/cCewHx3U/Different_photo_of_Mostafa_Zam.html

 
180
عکس از فیلم " آل " (عکس فیلم ، پشت صحنه ، پوستر)
http://www.4shared.com/file/4GWIG2xE/Mostafa_Zamani_-_photo_of__fil.html


333
عکس از نشست عوامل آل در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر و مراسم فرش قرمز آل
http://www.4shared.com/file/ann7iTDi/Mostafa_Zamani_-_photo_of_aal_.html


108
عکس از حضور مصطفی زمانی در سینما آفریقا و عوامل آل در موزه سینما و عوامل آل در مشهد و اصفهان
http://www.4shared.com/file/q0cJ4UxK/Mostafa_Zamani_-_photo_of_aal_.html


250
عکس از فیلم " یوسف پیامبر (ع) " (عکس های فیلم و پشت صحنه و چندین مراسم تقدیر و تجلیل از عوامل فیلم یوسف )
http://www.4shared.com/file/LrpNg64x/Mostafa_Zamani_-_photo_of_film.html


100
عکس از فیلم " کیفر " ( عکس های فیلم و فیلم پشت صحنه و نشست عوامل در فرهنگسرای ارسباران و انقلاب)
http://www.4shared.com/file/TezMAy58/Mostafa_Zamani_-_photo_of_film.html


90
عکس از فیلم " اینجا تاریک نیست" ، " بدرود بغداد " ، " قصه پریا " ، " من همسرش هستم " و " یک عاشقانه ساده
"
http://www.4shared.com/file/2jwwrFLQ/Mostafa_Zamani_-_photo_of_film.html

 

ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 90/04/01 توسط راتین
.: Weblog Themes By Blog Skin :.